Analýza vybraných amerických médií: O 63 % více pozitivních zpráv o Harrisové než o Trumpovi

Aktuálně

Analýza vybraných amerických médií: O 63 % více pozitivních zpráv o Harrisové než o Trumpovi

Americký konzervativní watchdog Media research center zveřejnil výsledky svého výzkumu o pokrývání prezidentských kandidátů ze strany mediálních domů ABC, CBS a NBC ve večerních zprávách. Z výsledků je patrné prohloubení rozdílu pozitivních zpráv o kandidátech demokratické a republikánské strany oproti volbám minulým.

V roce 2024 byl podle Media research center výsledek historicky „nejhorší“, protože ze všech zpráv o  demokratické kandidátce Kamale Harrisové bylo 78 % pozitivních a u republikánského kandidáta Donalda Trumpa tvořil podíl pozitivních zpráv pouze 15 %. Onen historický rozdíl mezi pozitivním reportováním tedy činil 63 %.

„Zpravodajství o kandidátech ve večerních zprávách bylo nejméně vyváženým v historii a upřednostnilo demokratickou viceprezidentku Kamalu Harrisovou před bývalým republikánským prezidentem Donaldem Trumpem,“ píše Media research center (MRC), konzervativní organizace monitorující americká média.

Porovnání pozitivního mediálního pokrytí o prezidentských kandidátech ve večerních zprávách amerických médií ABC, CBS a NBC. (Media research center)

Zatímco studie MRC o mediálním pokrývání sahají pouze do roku 2016, podobné studie dle něj provádělo Centrum pro média a veřejné záležitosti (CMPA) v letech 1988 až 2008.

„S využitím podobné metodiky zjistili, že v roce 2008 se sítě výrazně přiklonily na stranu illinoiského senátora Baracka Obamy (68 % pozitivního tisku) oproti pouhým 33 % pozitivního tisku arizonského senátora Johna McCaina, což představuje náskok demokratů ve výši 35 bodů,“ píše MRC.

Ohledně metodologie výzkumu MRC uvádí, že v každé studii „se zjišťovalo, jak se o kandidátech vyjadřují zpravodajové, a to tak, že se sečetly všechny explicitní hodnotící výroky o každém z nich, které pronesli buď reportéři, moderátoři, nebo nestranné zdroje, jako jsou experti nebo voliči“.

„Hodnocení ze stranických zdrojů, stejně jako neutrální výroky, nebyly zahrnuty, stejně jako výroky o jejich vyhlídkách v předvolebním klání (tj. postavení v průzkumech, šance na vítězství atd.),“ dodává MRC.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy