Češi už chtějí u jídla kvalitu, říká král českého Facebooku Těhotnej kuchař
„Jeden profil má aktuálně o tisíc sledujících víc, to je otázka dvou dnů. Druhý pak o čtyřicet tisíc víc, to bude dva až tři měsíce trvat, než je doženu. Nicméně na sociálních sítích není počet sledujících ten hlavní ukazatel. Důležitější je počet zobrazení a hlavně počet zhlédnutí. Tam jsem za poslední rok na čísle 160 milionů,“ směje se Vajgl.
Občas to vypadá, že lidé v Česku sledují hlavně modelky, politiky a influencery, kteří se orientují na módu. A přitom jim kralujete vy a vaření. Jak vnímáte svůj úspěch a kde se vzal nápad a víra, že vaření uspěje?
Já nic jiného neumím. (směje se) A úspěch? Tak nějak přichází sám, já to úplně neplánoval, jen dělám to, co mě pořád baví.
Když se vrátíte zpátky k začátkům, jak moc se liší od současné tvorby?
Začínal jsem na Youtube a nahrával videorecepty takzvaně přímo, kdy jsem vařil a do toho mluvil. Videa byla dlouhá a nudná. Časem jsem přešel na TikTok, kde v tu dobu mohlo mít video maximálně minutovou stopáž. Tam jsem se naučil tomu, aby moje videorecepty byly krátké a přitom v nich bylo vše důležité.

Kolik se skrývá za tou minutou ve skutečnosti práce?
Jeden videorecept zabere v průměru šest až šestnáct hodin. Natáčení je stále plně v mojí režii, ale aktuálně mi pomáhá s obsahem celkem pět placených lidí. Sociální sítě jsou už třetím rokem moje regulérní zaměstnání, osobně mi to zabere, se vším všudy, asi 250 hodin času.
Jídlo, gastrofestivaly, televizní soutěže, reality show. I po mnoha letech to vypadá, že tento trend vůbec neupadá, možná pořád nabírá na síle. Čím si vysvětlujete, že mají Češi takový zájem o jídlo a mění se výrazně jejich vztah k němu?
Dlouho se v naši republice nejedlo dobře kvůli všem normám a dostupnosti surovin. Tu hlavní revoluci v podstatě odstartoval Zdeněk Pohlreich se svým pořadem Ano, šéfe!. A ta díky internetu dál běží. Ceny v restauracích nadále stoupají a lidi chtějí doma jíst kvalitněji a lépe.
Na co jste vsadil při tvorbě obsahu vy?
Snažím se obsah zprostředkovat v takové lidové formě a to asi lidi pravděpodobně baví. Vařím převážně poctivou českou kuchyni, trošku té italské. Nejvíce zhlédnutí a interakcí mívají jednoduché a rychlé recepty, které zvládne doma každý. Tři, čtyři suroviny, pár minut přípravy, to lidi hodně baví.

Přemýšlel jste o tom, že byste do obsahu více zařadil nějaké nové trendy nebo alternativní stravovací směry, fungovalo by to?
Nedělám to. Vegani a podobně smýšlející lidé se na mých profilech nevyskytují a asi by se moc nenajedli.
Takže Češi pořád preferují maso a masná jídla?
Recept, který měl vůbec největší počet interakcí, byly vepřové výpečky s chlupatými knedlíky a červeným skořicovým zelím. Jen na Facebooku má recept před pět milionů zhlédnutí.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy