Češi už chtějí u jídla kvalitu, říká král českého Facebooku Těhotnej kuchař

Aktuálně

Češi už chtějí u jídla kvalitu, říká král českého Facebooku Těhotnej kuchař

„Jeden profil má aktuálně o tisíc sledujících víc, to je otázka dvou dnů. Druhý pak o čtyřicet tisíc víc, to bude dva až tři měsíce trvat, než je doženu. Nicméně na sociálních sítích není počet sledujících ten hlavní ukazatel. Důležitější je počet zobrazení a hlavně počet zhlédnutí. Tam jsem za poslední rok na čísle 160 milionů,“ směje se Vajgl.

Občas to vypadá, že lidé v Česku sledují hlavně modelky, politiky a influencery, kteří se orientují na módu. A přitom jim kralujete vy a vaření. Jak vnímáte svůj úspěch a kde se vzal nápad a víra, že vaření uspěje?
Já nic jiného neumím. (směje se) A úspěch? Tak nějak přichází sám, já to úplně neplánoval, jen dělám to, co mě pořád baví.

Když se vrátíte zpátky k začátkům, jak moc se liší od současné tvorby?
Začínal jsem na Youtube a nahrával videorecepty takzvaně přímo, kdy jsem vařil a do toho mluvil. Videa byla dlouhá a nudná. Časem jsem přešel na TikTok, kde v tu dobu mohlo mít video maximálně minutovou stopáž. Tam jsem se naučil tomu, aby moje videorecepty byly krátké a přitom v nich bylo vše důležité.

Kolik se skrývá za tou minutou ve skutečnosti práce?
Jeden videorecept zabere v průměru šest až šestnáct hodin. Natáčení je stále plně v mojí režii, ale aktuálně mi pomáhá s obsahem celkem pět placených lidí. Sociální sítě jsou už třetím rokem moje regulérní zaměstnání, osobně mi to zabere, se vším všudy, asi 250 hodin času.

| Video: Youtube

Jídlo, gastrofestivaly, televizní soutěže, reality show. I po mnoha letech to vypadá, že tento trend vůbec neupadá, možná pořád nabírá na síle. Čím si vysvětlujete, že mají Češi takový zájem o jídlo a mění se výrazně jejich vztah k němu?
Dlouho se v naši republice nejedlo dobře kvůli všem normám a dostupnosti surovin. Tu hlavní revoluci v podstatě odstartoval Zdeněk Pohlreich se svým pořadem Ano, šéfe!. A ta díky internetu dál běží. Ceny v restauracích nadále stoupají a lidi chtějí doma jíst kvalitněji a lépe.

Na co jste vsadil při tvorbě obsahu vy?
Snažím se obsah zprostředkovat v takové lidové formě a to asi lidi pravděpodobně baví. Vařím převážně poctivou českou kuchyni, trošku té italské. Nejvíce zhlédnutí a interakcí mívají jednoduché a rychlé recepty, které zvládne doma každý. Tři, čtyři suroviny, pár minut přípravy, to lidi hodně baví.

Přemýšlel jste o tom, že byste do obsahu více zařadil nějaké nové trendy nebo alternativní stravovací směry, fungovalo by to?
Nedělám to. Vegani a podobně smýšlející lidé se na mých profilech nevyskytují a asi by se moc nenajedli.

Takže Češi pořád preferují maso a masná jídla?
Recept
, který měl vůbec největší počet interakcí, byly vepřové výpečky s chlupatými knedlíky a červeným skořicovým zelím. Jen na Facebooku má recept před pět milionů zhlédnutí.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy