Chotěboř se dočká městské hromadné dopravy, lidé po ní volali roky
Město roste, lidé stárnou, nové čtvrti potřebují spojení. Na vlak je z náměstí daleko. Cestu z nádraží do centra Chotěboře si vyzkoušel i Deník. Trvá víc jak dvacet minut svižnou chůzí z kopce, v opačném směru do kopce je to delší.

Městské autobusy v Chotěboři uvítá Milan Knob. „Pro starší a nemocné lidi už chůze po městě není. Všude je to daleko. Manželka by se bez mojí pomoci těžko dostala k doktorovi,“ konstatoval Milan Knob.
Stejná dlouhá cesta do kopce jako k nádraží vede i k nové čtvrti u Prefy a chotěbořskému marketu Tesco, kam chodí místní nakupovat. „V Brodě do nákupní zóny jezdí autobus. U nás dopravu kdysi zrušili. Zkuste si tu cestu s dítětem a taškou,“ povzdechla si Jana Kadlecová, mladá matka s kočárkem.

Že místní doprava opět bude v Chotěboři jezdit, slíbili radní už před čtrnácti lety. Starou místní dopravu v Chotěboři po revoluci zrušili.
„Projekt je hotový, městská doprava má jednu linku. Opíše okruh z nádraží do centra po frekventovaných částech města až nahoru k zámku a zpátky. Zajistí dopravu do Tesca i do nové čtvrti Boží Muka. Zastávka městské hromadné dopravy je například na náměstí u stanoviště číslo jedna,“ řekl Deníku starosta Ondřej Kozub.
V ostrém provozu do roka
Podle starosty městské autobusy budou ve městě jezdit v ostrém provozu do roka. „Chtěli jsme městskou dopravu už letos. Ale protože jsme se rozhodli stát součástí Veřejné dopravy Vysočiny (VDV), musí naše městská doprava projít určitými procesy ze strany Kraje Vysočina, a to trvá skoro rok. Kraj teď řeší hlavně vlastní změnu dopravce,“ upřesnil Kozub.
Pro cestující to pak ale znamená, že když je chotěbořská městská doprava součástí VDV nemusí kupovat další jízdenky, vystačí si na cestách s jednou jízdenkou platnou v autobusech městské dopravy i linkách autobusů a vlaků placených Krajem.

O městské hromadné dopravě v Chotěboři se začalo mluvit před čtrnácti lety. V anketě pořádané radnicí ji chtělo osmdesát procent obyvatel.
Podle starosty Ondřeje Kozuba měli radní už před covidem připravený projekt, naplánovanou trasu, vytipované zastávky, zkušební provoz. „Pak se ale vzhledem k okolnostem projekt uložil k ledu,“ upřesnil starosta. Částku na provoz v řádu milionů korun navrhnou radní do rozpočtu na další rok, pokryje provoz v řádu přibližně půl roku, aby radnice zjistila, jak službu obyvatelé města využívají.
Tento článek jste si mohli přečíst díky vašemu předplatnému.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy