Dočkali se. Rychlá auta zpomalí mezi Brodem a Žďárem přechod a semafor
Keřkov leží po obou stranách silnice první třídy číslo 19. Přes silnici chodí domácí na autobus, sportovci na fotbal, děti na hřiště. Podle místních rychlost padesát kilometrů za hodinu řidiči v Keřkově nedodržují, situace se zhoršuje v létě, kdy se k dopravě přidají i traktory vozící siláž do bioplynové stanice.
Naše silnice je nebezpečná. To si myslí i starosta keřkovských hasičů Josef Čejka. „Někteří řidiči jezdí přes Keřkov jako blázni. Mám čtyři děti, bojím se pustit je přes silnici samotné,“ prohlásil.

Podle starosty Přibyslavi Martina Kamaráda má Keřkov, místní část Přibyslavi, hned dva problémy. První je přetížená silnice první třídy, kde jezdí tisíce aut a rychlost přes obec dodržuje málo kdo. Druhý je silnice na Hesov, kde v létě jezdí denně velké nákladní traktory do Keřkovské bioplynky. „Od Hesova směrem ke sportovnímu hřišti povede do Keřkova nový chodník. Jeho další část povede k silnici první třídy u autobusové zastávky, kde bude přechod a semafor. Ten budou chodci ovládat tlačítkem,“ upřesnil Kamarád.
Semafor bude mít také za úkol zpomalit auta jedoucí přes Keřkov za pomoci světelného signálu zelená-červená.

Jak upřesnil starosta, silniční radar, který pirátům silnic sází pokuty město pořizovat nebude. „Nemáme přestupkovou komisi, která by řešila dopravní problémy a vybírala pokuty, ta je až v Havlíčkově Brodě,“ vysvětlil starosta Kamarád.
Na přechodu a novém chodníku začnou dělníci firmy stavební Dvořáková pracovat do čtrnácti dnů. Proč neměl Keřkov přechod daleko dřív, to podle starosty záleželo na dopravní situaci a řadě úředních povolení.
Keřkov se tak řadí na seznam obcí a měst, které nad silničními piráty vyhrály. Silničního přechodu se už dočkali v Přibyslavi v ulici Havlíčkova, kudy chodí děti do školy. Denně místem projedou stovky aut.
Přechod pro chodce přes frekventovanou silnici I/34 chyběl v Kohoutově, místní části Ždírce nad Doubravou. „Kvůli bezpečnosti chodců byl v obci vybudován přechod. K přechodu nový chodník s úpravou pro osoby se zdravotním postižením,“ informoval starosta Bohumír Nikl. Město za to zaplatilo 650 tisíc korun.

Silničního přechodu pod dohledem semaforů se na severovýchodním obchvatu dočkali i chodci v Havlíčkově Brodě v lokalitě Kyjovská. Bezpečný silniční přechod řízený semafory si užívají chodci od nového roku i v Chotěboři na křižovatce ulic Krále Jana a Fominova.
Naopak celá řada dalších obcí po bezpečných silničních přechodech volá celé roky a marně. Například Krátká Ves. „Dřív jsme měli na silnici v obci přechod. Ten byl ale zrušený, protože prý nevyhovoval novým předpisům. Jakmile přechod zmizel, stala se silnice nebezpečnou. Řidiči rychlost nedodržují. Měli jsme tu radar, který koupili radní v Havlíčkově Brodě, ale pak nám ho zas vzali a jsme tam, kde jsme byli. Řidiči přes Krátkou Ves nejezdí, ale lítají. Nejhorší jsou kamiony,“ postěžoval si starosta Krátké Vsi Jiří Ondráček.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy