Meta v USA ukončuje program ověřování faktů a zavádí komunitní poznámky ve stylu X

Aktuálně

Meta v USA ukončuje program ověřování faktů a zavádí komunitní poznámky ve stylu X

Společnost Meta 7. ledna oznámila, že ve Spojených státech ukončuje svůj program ověřování faktů a nahrazuje ho komunitními poznámkami, podobně jako to dělá sociální platforma X, kterou vlastní Elon Musk.

Poté, co byl Donald Trump v roce 2016 zvolen prezidentem, zahájila společnost Meta program ověřování faktů. Některá témata řešily třetí strany, což vedlo k odstraňování nebo označování příspěvků.

„Je čas vrátit se na Facebooku a Instagramu k našim kořenům v oblasti svobodného vyjadřování,“ uvedl ve videu generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg.

Podle Zuckerberga „se ověřovatelé faktů stali příliš politicky zaujatými a zničili více důvěry, než kolik jí vytvořili, zejména v USA“.

Komunitní poznámky vycházejí ze zpětné vazby od uživatelů. Poznámky, které získají určitý počet hlasů mezi lidmi zastávajícími různé ideologie, se zobrazují pod příspěvky.

Poznámky „umožňují komunitě rozhodnout, kdy jsou příspěvky potenciálně zavádějící a potřebují více kontextu, a lidé napříč různými perspektivami rozhodují, jaký kontext je užitečné vidět pro ostatní uživatele,“ uvedl 7. ledna Joel Kaplan, vedoucí globálních záležitostí společnosti Meta, v blogovém příspěvku.

Společnost Meta, která vlastní Facebook, Instagram, Threads a WhatsApp, také zjednodušuje své zásady týkající se obsahu tím, že odstraňuje pravidla ohledně témat, jako je imigrace a gender.

Tato pravidla „se prostě vymykají mainstreamovému diskurzu“, řekl Zuckerberg. „To, co začalo jako hnutí za větší inkluzivitu, se stále častěji používá k uzavírání názorů a k odstavování lidí s odlišnými názory. A zašlo to příliš daleko.“

Později dodal: „Chci zajistit, aby lidé mohli na naší platformě sdílet své zkušenosti a přesvědčení.“

Zatímco v případě závažných porušení u témat, jako jsou drogy, bude Meta postupovat stále stejně, proti příspěvkům, které budou považovány za málo závažné, bude společnost zasahovat pouze v případě, že lidé příspěvek nahlásí. V minulosti Meta používala své vlastní systémy ke skenování platformy a přijímala opatření proti příspěvkům, které porušovaly její zásady.

Tato změna povede k tomu, že bude odstraněno méně špatných příspěvků, ale také se sníží počet náhodných odstranění, uvedl Zuckerberg. V minulosti totiž docházelo k chybám.

„I kdyby omylem zcenzurovali jen jedno procento příspěvků, jsou to miliony lidí. A my jsme se dostali do bodu, kdy je prostě příliš mnoho chyb a příliš mnoho cenzury,“ dodal Zuckerberg.

Více politiky

Meta z velké části přestala uživatelům zobrazovat politický obsah s odkazem na zpětnou vazbu od uživatelů.

„[N]ebudeme proaktivně doporučovat obsah týkající se politiky na doporučovacích plochách na Instagramu a Threads,“ uvedla společnost v roce 2024.

Podle Zuckerberga lidé v poslední době představitelům společnosti Meta říkají, že chtějí vidět více politického obsahu, takže Meta bude politický obsah do kanálů postupně vracet.

„Nechceme se stavět mezi lidi a příspěvky, které mohou považovat za hodnotné, a po testování různých přístupů k politickému obsahu v posledních letech s ním začneme zacházet více jako s jinými typy obsahu na našich platformách,“ uvedla Meta v prohlášení.

To zahrnuje doporučování politických příspěvků uživatelům, kteří vysílají signály, že chtějí takový obsah vidět, dodal Kaplan.

Společnost Meta také přesouvá svůj tým moderátorů obsahu z Kalifornie, kde dosud sídlil, do Texasu. Zuckerberg doufá, že tento přesun pomůže obnovit důvěru v tým.

Zuckerberg, který se nedávno setkal s Trumpem, také sdělil, že Meta bude se zvoleným prezidentem spolupracovat na postupu proti vládám po celém světě, které se snaží cenzurovat lidi, včetně Komunistické strany Číny. Poznamenal také, že za Bidenovy vlády to bylo obtížné, protože i americká vláda prosazovala cenzuru, což podle něj „povzbudilo“ ostatní vlády.

„Těším se na tuto další kapitolu,“ dodal Zuckerberg.

ete

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy