Nebezpečnou křižovatku za Brodem čeká přestavba. U Květinova přesunou i zastávky

Aktuálně

Nebezpečnou křižovatku za Brodem čeká přestavba. U Květinova přesunou i zastávky

V místě kritické křižovatky se kříží silnice první třídy 34 a výjezd z obce Květinov. Řidiči nemají to místo rádi. Že křižovatka u Květinova není bezpečná, svědčí několik dopravních nehod. Loni v únoru se tam srazila dvě osobní auta. Došlo zde i ke srážce dodávky s osobní autem, jehož řidič se vážně zranil.

Že křižovatka je nebezpečná, potvrdil Deníku i starosta Květinova Ondřej Smolík. „Jsem v Květinově starostou 12 let a říkám, že křižovatka nebezpečná je. Chybí tady odbočovací pruhy. Jedete od Havlíčkova Brodu, chcete odbočit do Květinova. Za vámi jede auto stovku, před vámi se zas řítí auto od Humpolce,“ popsal současnou situaci starosta.

K nehodě došlo v Květinově dokonce u autobusové zastávky, která je podle řidičů moc blízko křižovatky. Policie  eviduje řadu nehod, z toho některé smrtelné a křižovatku označila za problémovou. „Na základě podnětu policie  byla křižovatka prověřena z bezpečnostního hlediska. Úsek je nepřehledný například i kvůli nevhodnému umístění zdejších autobusových zastávek,“ informoval Jiří Veselý, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pro Kraj Vysočina. Jediná možnost je křižovatku celou přestavět.

Že v kritickém místě chybí odbočovací pruh doleva od Havlíčkova Brodu, potvrdila i zpráva bezpečnostní inspekce už z roku 2016, pod kterou je podepsaný auditor Jiří Bouchner s tím, že jen dopravní značky problém nevyřeší. „Chybí levé levého odbočení z hlavní silnice na silnici III/3487. Celá dopravní situace je komplikována skutečností, že v prostoru křižovatky jsou umístěny obousměrné autobusové zastávky,“ upozornil Bouchner.

Přestavba se podle Veselého úseku křižovatky silnice I/34 s komunikací třetí třídy, která je využívána zejména pro dopravu do obce Květinov a výjezd z ní. „Podle posledního sčítání projede křižovatkou každý den až 6 tisíc aut, z toho nákladní doprava tvoří přibližně jednu třetinu,“ upřesnil Veselý. Navíc je nutné s obcí Květinov projednat možnost přemístění autobusových zastávek mimo prostor křižovatky.

Přemístění zastávek

Podle informací starosty Smolíka se po dohodě s vlastníky pozemků podařilo prosadit přemístění zastávek blíže k obecní zástavbě, a tak byly vytvořeny podmínky pro přestavbu křižovatky.

Podle řidičů, kteří tudy jezdí pravidelně, je stavební úprava křižovatky nutná. „Výjezd z Květinova na silnici na Brod nebo na Humpolec je riziko. Odbočení zrovna tak. Ale představa, že ji na několik měsíců zavřou, mě leká. Snad to stihnou rychle,“ poznamenal kurýr Petr Blažek.

close ŘSD a jeho plány na rok 2025 na Vysočině. Zdroj: poskytlo ŘSD zoom_in ŘSD a jeho plány na rok 2025 na Vysočině. Zdroj: poskytlo ŘSD

Stavební úpravy budou podle ŘSD spočívat v nové úpravě silnice I/34 tak, aby se zvýšila bezpečnost ale i komfort jízdy pro maximální rychlost 70 kilometrů za hodinu. Součástí přestavby bude i úprava napojované komunikace třetí třídy na Květinov. „V prostoru křižovatky bude na silnici I/34 provedeno rozšíření jízdního pruhu pro objíždění vozidla odbočujícího vlevo. Zároveň budou z těchto míst odstraněny autobusové zastávky, které budou přemístěny do prostoru části obce Květinov – Svitalka,“ doplnil Veselý.

Dle požadavku obce Květinov, a na její náklady, je do záměru zahrnuta i výstavba chodníku, který by měl v budoucnu propojit stávající místní komunikaci s připravovanou stavbou autobusových zastávek. „Jedná se o chodník pro rodinné domky ve směru na Humpolec,“ upřesnil starosta Smolík.

Aktuálně ŘSD na stavbu vyhlásilo výběrové řízení. Odhadovaná cena veřejné zakázky činí 37,14 milionu bez daně. Maximální doba pro uvedení upravené křižovatky do provozu byla stanovena na 120 dní. Hotovo má být ještě v letošním roce.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy