Největší komplikace roku. Zavřel se Jihlavský tunel, řidiči musí na objížďky

Aktuálně

Největší komplikace roku. Zavřel se Jihlavský tunel, řidiči musí na objížďky

Jihlavským tunelem se rozprostřelo ticho. Dva měsíce do něj řidiči nemohou. | Video: Deník/Martin Jedlička

Jde o část mezi mimoúrovňovým křížením s ulicemi Jiráskova a Pelhřimovská, včetně Jihlavského tunelu. Tunelem by měli řidiči opět projet na začátku září.

Úplné uzavření silničáři využívají k doprovodným údržbovým pracím. „V tuto chvíli měníme povrch vozovky, portály a zároveň využíváme uzavírku i k pravidelnému servisu tunelové technologie,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Uvnitř tunelu tak kromě stavební techniky nastoupí i pracovníci, kteří umyjí stěny, zkontrolují čidla, kamerový systém a osvětlení.

Uzavírka tunelu a celého obchvatu zkomplikuje situaci řidičům a řidičkám, kteří ho pravidelně využívají. „Jezdím tunelem každý den do práce, takže teď se mi cestovní čas tak o deset minut protáhne, když nebude ve městě provoz. Jakmile se to sešlo ještě s halou a stavbou druhého obchvatu, tak je cestování přes Jihlavu komplikované,“ uvedla řidička Eliška Křížková.

Uzavřený úsek měří přibližně 700 metrů. Technici podle Rýdla nemají jinou možnost, než tunel zcela uzavřít. Kvůli šířkovému uspořádání by totiž současně nemohla projíždět auta ani pracovat frézy a válce. „Nejde jen o výměnu asfaltu, ale o generální rekonstrukci dvou mostů, výměnu tří portálů, nových základů a také protihlukové stěny u Pístova,“ dodal mluvčí.

Právě práce na mostech a protihlukové stěně budou časově nejnáročnější částí opravy. „Na mostech se pracuje prakticky od začátku a bude se pokračovat až do konce celé stavby,“ přiblížil stavbyvedoucí Vít Veselý.

Koordinace se stavbou východního obchvatu

Současně s rekonstrukcí se staví i východní obchvat Jihlavy, který je v režii krajských silničářů. „Není to tak, že bychom se s městem nebo krajem navzájem překvapovali, kdo co staví. Vše koordinujeme už několik let dopředu,“ uvedl Rýdl.

Přesto obyvatelé Jihlavy i řidiči projíždějící městem musí počítat s komplikacemi a zdrženími. „Diskomfort a omezení průjezdnosti nás mrzí, ale bez nich by oprava nebyla možná. Je lepší mít jedno léto víc uzavírek, než komplikovat dopravu tři roky po sobě,“ vysvětlil Rýdl.

Objížďky rozdělily dopravy podle váhy vozidel

Řidiči osobních aut musí nyní počítat s objížďkami po městských komunikacích v rámci Jihlavy. Vozidla nad 3,5 tuny pak musí využívat náhradní trasu po silnici II/602 přes Hosov, Dušejov a Pelhřimov, dále po I/34 přes Vystrkov a nakonec po dálnici D1 přes výjezd 112.

Stavební práce podle předpokladů vyjdou na 152 milionů korun bez daně a postará se o ně společnost Colas. Ředitelství silnic a dálnic se při výběru zhotovitele soustředilo na cenu i dobu výstavby. „Soutěžili jsme smlouvu především s ohledem na dopravní situaci v Jihlavě. Nabídli nám nejkratší časový harmonogram, což pro nás bylo velice důležité,“ uzavřel Rýdl.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy