Nekonečné kolony u Brodu. U Kamene řidiči čekají desítky minut
Kolony a zdržení v Kameni. | Video: Deník/Štěpánka Saadouni
Jedny semafory stojí u Kamene, druhé čekají na řidiče u Habrů. Aktuálně se silniční stroje přiblížily k centru obce Kámen. Několikrát za den místem musí projet tam a zpátky řidič dodávky Petr Blažek. „Nejhorší je to ve špičce, kdy začínají jezdit kamiony. Stačí dva tři a kolona je nekonečná. Kolem deváté ráno stojí fronta od Kamene až do Skuhrova,“ posteskl si jeden z řidičů.
Podobně to vnímají i cestující autobusy, kterým a silnici naskakuje zpoždění. Potvrzuje to například Soňa Valentová, která mezi obcí Kámen, Habry a Havlíčkův Brod cestuje pravidelně. Jak dodává, musí se smířit s tím, že autobus od Brodu někdy nepřijede přesně.

Loni se oprav dočkala jedna část silnice po levé straně směrem od Tisu. Opravy začala v září, trvaly skoro do konce roku, kdy se podařilo opravit asi 20 procent silnice, včetně stavby dvou mostů u Skuhrova a pod Kámenem. I tehdy řidiči trpěli v kolonách. „Práce byly naplánovány do dvou stavebních sezon,“ informoval Jiří Veselý, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic pro Kraj Vysočina (ŘSD).
Silnice 38 patří k nejfrekventovanějším cestám na Vysočině. Proudí po ní tranzitní doprava mezi východní částí Středočeského kraje a dálnicí D1, a také dálková doprava do Polska. Podle posledního sčítání projede tímto úsekem každý den až deset tisíc vozidel, třetina z nich jsou nákladní auta a kamiony.

Průzkum, který si ŘSD nechalo vypracovat, odhalil na vytížené silnici celou řadu závad. „Odhalili jsme porušení vozovky hloubkovou korozí, mozaikové a podélné trhliny, vyjeté koleje, výtluky a časté vysprávky,“ vyjmenoval Veselý.
Silničáři plánují kompletní výměnu povrchu vozovky včetně podkladní vrstvy. Práce začnou odfrézováním vrchní vrstvy do hloubky šestnácti centimetrů. Dokončený úsek bude mít nový povrch a upravené krajnice.

Řidičům tato dopravní omezení zvedají krevní tlak. „Minule jsem tam čekal třicet minut,“ prohlásil Roman Fiala, taxikář čekající v koloně. Řidiči se radí, jak se místu vyhnout. Mnozí volí trasy přes Veselý Žďár a Tis.
Jenže to není jediné omezení, se kterým se musejí na silnic první třídy 38 vypořádat. Hned na opačné straně za Havlíčkovým Brodem směrem na Jihlavu dopravu řídí kyvadlově semafory kvůli stavbě protihlukové stěny u Květnova.
Kolona před Květnovem směrem z Havlíčkova Brodu v úterý 8. dubna ráno.
Opravy úseku silnice mezi Skuhrovem a Habry realizují společnosti Porr a Silnice Čáslav. Cena zakázky činí 150 milionů korun bez daně. Práce by měly být dokončeny začátkem léta.
Tento článek jste si mohli přečíst díky vašemu předplatnému.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy