Pasáž Lucerna v Brodě změnila název i majitele. Ten ji chce zatraktivnit

Aktuálně

Pasáž Lucerna v Brodě změnila název i majitele. Ten ji chce zatraktivnit

Pasáž Lucerna je přejmenovaná. Majitel má nové plány. | Video: Deník/Štěpánka Saadouni

Vlastníci chtěli změnou názvu pasáže vyjádřit, že budova vstupuje do nové etapy. Pasáž Lucerna otevřela svoje dveře návštěvníkům v Havlíčkově Brodě poprvé už skoro před dvaceti lety. Inspirací byla slavná pasáž Lucerna v Praze, majetek rodiny Havlových. Pasáž není jen obchodní název. Prostorami se dá skutečně volně procházet z Dolní ulice do lokality V Rámech.

Ještě před rokem 1989 byla v prostorách budovy dole samoobsluha a nahoře kavárna. „V sobotu měla kavárna otevřeno už brzy ráno. Nejednou jsme se tam stavili po plese. Co kavárna zmizela, jsem tam nebyla,“ vzpomínala Jana Veselá z Havlíčkova Brodu.

Podnikatel Tomáš Fendrych z Havlíčkova Brodu byl jeden z odvážných, kteří stáli u samotného otevření pasáže. „Skutečně jsme se inspirovali pasáží Lucerna. Bylo to první moderní obchodní centrum v Brodě. Zajišťoval jsem stavební práce a úpravu interiéru. Nechali jsme kompletně vybourat původní obchod Mana v přízemí. Měl jsem v pasáži na starost provoz asi pět let. Pak jsem skončil a dlouho jsem tam nebyl,“ vzpomínal Tomáš Fendrych s tím, že pasáž může být i dnes obchodně hodně zajímavá. „Ale je třeba se jejímu provozu intenzivně věnovat, protože určitou dobu byla skoro prázdná,“ zdůraznil. Pasáž nyní vystřídala provozovatele, střídali se i nájemníci.

V současné době vlastní pasáž akciová společnost LeaseBack z Brna. „ Nový název Na Dolní jsme udělali proto, abychom návštěvníkům sdělili, že se jedná o novou etapu této budovy. Tomu přizpůsobíme i prezentaci naší pasáže a reklamu. Chceme podpořit již stávající nájemníky a zvýšit návštěvnost jejich provozoven,“ vysvětlila Deníku manažerka Alena Doudová.

Místo nejen k nakupování

Název Na Dolní vychází ze samotné polohy pasáže v Dolní ulici. Jak Doudová dodala, společnost LeaseBack chce, aby se pasáž stala místem nejen pro nakupování, ale aby tam návštěvníkům bylo příjemně. „Proto chceme vybírat i nové nájemníky tak, aby to pro návštěvníky bylo atraktivní a oni k nám do pasáže přišli,“ zdůraznila.

Pasáž má potenciál do budoucna. To si myslí Zdeněk Secký, který v minulosti v pasáži provozoval obchod s oděvy. „Skončili jsme s obchodem, protože nám už nevyhovovaly provozní podmínky. Pasáž má ale šanci, díky své poloze jen kousek od náměstí stát se v Brodě zajímavým centrem obchodu a služeb,“ prohlásil.

Pravda je, že pasáž upadla u obyvatelů Brodu tak trochu v zapomnění, hlavně poté, co na okraji města začala vznikat velká obchodní centra. Dana Kubátová z Havlíčkova Brodu chodí kolem pasáže skoro denně z práce. „Že se změnil název, jsem si ani nevšimla. Byla jsem tam asi dvakrát v takové příjemné cukrárně. Ta se nakonec odstěhovala a já tam chodit přestala. Jestli tam otevřou něco podobného, určitě se zastavím,“ řekla Deníku.

V současnosti je v přízemí pasáže k dispozici podle manažerky Doudové jeden volný obchodní prostor o velikosti čtyřiatřicet metrů čtverečních, v patře jsou volné dvě kanceláře. „Nabízíme také k pronájmu prostorný sál, který plánujeme využívat pro krátkodobý pronájem,“ doplnila Doudová.

Pasáž už nyní nabízí, jak zdůraznila manažerka, pestrou škálu služeb. „V přízemí jsou dvě kavárny, z nichž každá má své jedinečné kouzlo, bezobalový obchod a hned vedle asijská restaurace. Dále zde sídlí studio poskytující masáže i pedikúru, kuchyňské studio, pobočka sázkové kanceláře, butik, výroba razítek, kadeřnictví a dvě manikérky,“ vyjmenovala manažerka.

V patře panuje podle ní osobnější atmosféra. „Návštěvníci zde najdou biorezonanci, kosmetické a kadeřnické služby, individuální terapie, tetovací studio a tělocvičnu pro děti zaměřenou na správné držení těla. Nechybí ani advokátní kancelář,“ doplnila Alena Doudová.

Tento článek jste si mohli přečíst díky vašemu předplatnému.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy