Proč se více mladých žen než mladých mužů přiklání k levici?

Aktuálně

Proč se více mladých žen než mladých mužů přiklání k levici?

Komentář

Není novinkou, že mladí lidé jsou více vlevo na politickém spektru než starší generace.

Zvláště zajímavé nyní je, že posun doleva je výraznější u mladých žen než u mladých mužů.

Jako národ bychom měli vědět, že se to děje, a snažit se pochopit proč.

Ženy byly tradičně stabilizujícím kulturním vlivem v chaotických časech. Právě ženy přiváděly děti na svět a vychovávaly je, když muži nebyli spolehlivými otci a hlavami rodin.

Zvažte ale data z nedávného průzkumu Pew Research.

Podle tohoto průzkumu mají naši mladí lidé menší sklon než v předchozích generacích k uzavírání manželství a zakládání rodin.

Mezi lidmi ve věku 18–24 let je nyní sedm procent v manželství ve srovnání s 18 procenty ve stejné věkové skupině před 20 lety v roce 1993.

Ve věkové skupině 25–29 let je nyní 29 procent v manželství ve srovnání s 50 procenty ve stejné věkové skupině v roce 1993.

Nicméně, v tomto průzkumu, když se nezadaných mladých lidí ve věku 18–34 let ptali, zda by se někdy chtěli oženit nebo vdát, odpovědělo „ano“ 72 procent mužů a 69 procent žen.

Když se těchto nezadaných ve věku 18–34 let, kteří nemají děti, ptali, zda by chtěli mít děti, odpovědělo „ano“ 57 procent mužů a 45 procent žen.

Sňatek, mít děti a zakládat rodinu odráží osobní hodnoty. Takže spolu s těmito trendy v manželství a dětech není překvapivé, že v průzkumu Amerického institutu pro podnikání (AEI) s titulkem Mladé ženy opouštějí církev v bezprecedentním počtu vidíme podobné výsledky.

Podle tohoto průzkumu tvořily ženy 54 procent dospělých z generace Z (narozených 1997–2012), kteří opustili své náboženství; muži tvořili 46 procent.

Odluka od náboženství byla vždy vyšší u mužů než u žen. Stejný průzkum uvádí následující data o mladých dospělých, kteří opouštějí náboženství: mezi mileniály (narozenými 1981–1996) tvořili muži 53 procent, zatímco ženy 47 procent; u generace X (narozené 1965–1980) to bylo 55 procent mužů a 45 procent žen; u baby boomers (narozených 1955–1964) to bylo 57 procent mužů a 43 procent žen.

Co pohání tento posun, kdy více mladých žen opouští náboženství než mladých mužů?

Podle stejného průzkumu se 61 procent žen z generace Z identifikuje jako „feministky“. A 65 procent žen ve věku 18–29 let nesouhlasí s tvrzením, že „většina církví a náboženských obcí zachází s muži a ženami stejně“.

To vše má nepřekvapivé dopady na politickou scénu.

Nový průzkum Gallup uvádí, že průměrný podíl žen ve věku 18–29 let, které se identifikují jako liberální / velmi liberální, činil v letech 2017–2024 40 procent. Ve stejné věkové skupině žen,  které se identifikují jako liberální / velmi liberální, to v letech 2001–2007 činilo 28 procent. Podíl žen, které se identifikují jako liberální / velmi liberální, tedy vzrostl o 12 bodů.

Avšak ve stejných časových obdobích nedošlo ke změně v procentu mužů ve věku 18–29 let, kteří se identifikují jako liberální / velmi liberální. V letech 2001–2017 to bylo 25 procent a v letech 2017–2024 to bylo 25 procent.

Rozdíl v podílu žen identifikujících se jako liberální / velmi liberální ve srovnání s muži vzrostl ze tří bodů v období 2001–2007 na 15 bodů v období 2017–2024.

V tomtéž průzkumu Gallup vzrostl podíl žen, které tvrdí, že „potrat by měl být legální za jakýchkoli/téměř všech okolností“, o 18 bodů mezi oběma časovými obdobími. Podíl těch, které tvrdí, že by mělo být upřednostněno životní prostředí před ekonomickým růstem, vzrostl o 19 bodů.

Naopak podíl mladých žen, které vyjádřily obavy o dostupnost a cenovou přijatelnost energie, klesl o 11 bodů mezi dvěma obdobími; podíl těch, které se obávají federálních výdajů a deficitů, klesl o 14 bodů; a obavy o ekonomiku klesly o 16 bodů.

Morální relativismus a hédonismus moderní kultury zakořenily u našich mladých žen silněji než u našich mladých mužů.

To nevěstí pro budoucnost našeho národa nic dobrého a měli bychom se snažit pochopit, co tento trend pohání, abychom s tím mohli něco udělat.

Názory vyjádřené v tomto článku přeloženého z americké redakce jsou názory autora a nemusí nutně odrážet názory deníku Epoch Times.

ete

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy