„Realitka nás chtěla zmanipulovat,“ vypráví Luboš a Hanka. Svými triky vydělává na lidech miliony

Zajímavosti

„Realitka nás chtěla zmanipulovat,“ vypráví Luboš a Hanka. Svými triky vydělává na lidech miliony

Znáte to. Něco je předem domluveno, ale když dojde na lámání chleba, vše nakonec probíhá úplně jinak. V této nepříjemné situaci se ocitl i postarší manželský pár Luboš a Hanka, který se šel podívat na rodinný dům, o jehož koupi uvažoval. Když však manželé přišli na místo, nestačili se divit. Čekala je zde nečistá hra ze strany realitní kanceláře, která se pustila do okamžité manipulace.

Hezký dům se skvělou cenou. Značka ideál

Postarší manželé Luboš a Hana bydleli v prostorném bytě v centru města. Ačkoliv se jim v tomto bytě žilo dobře, přesto se chtěli na stará kolena přestěhovat do domu, a to nejen kvůli sobě, ale především kvůli vnoučatům. Začali se tak pomalu poohlížet po nejrůznějších inzerátech a nabídkách. Na několik domů se byli i osobně podívat, ale žádný z nich se jim nijak zvlášť nelíbil. Poté však narazili na inzerát, který je zaujal. Dům vypadal prostorně a v dobrém stavu. Jeho cena byla navíc velmi slušná, vlastně skvělá. Neváhali a kontaktovali realitní kancelář, se kterou si domluvili prohlídku.

Jaké jsou momentálně ceny rodinných domů? Podívejte se na grafy níže.

Dům s překvapením

Už po příjezdu na místo se však manželům něco nezdálo. Dům sice vypadal přesně jako v inzerátu, nicméně u příjezdové cesty stálo hned několik aut. Ještě větší šok je čekal, jakmile vstoupili na zahradu. Bylo tu mnohem více lidí, než aby se jednalo o pouhé prodávající a realitního makléře. Když se na to manželé zeptali, realitní makléř pouze odvětil, že se jedná o další zájemce a že dům získá ten, kdo nabídne víc. O ničem takovém však předtím nebyla řeč.

Ten barák bude můj. Ať to stojí, co to stojí

Obyčejná a nezávazná prohlídka nemovitosti, která byla uváděna za pevnou cenu, se tak strhla ve spontánní aukci. Luboš s Hanou, společně s několika ostatními zájemci, brzy pochopili, čeho se stali součástí. Část přítomných se však nechala strhnout a vyburcována a povzbuzována ostatními neustále zvyšovala své nabídky. Jak se zájemci navzájem hecovali, dostávali se k cenám, o kterých by za jiných okolností neuvažovali a na dům za takovou cenu by se nešli ani podívat. Vítěz nabídkové přestřelky se spokojeně usmíval, Luboše však napadlo, že ho ten smích brzy přejde, až opadne euforie a dojde mu, že nevyhrál, ale naopak koupil předražený dům. Komu však úsměv vydržel ještě hodně dlouho, byla realitní kancelář a prodávající, kterým se povedlo prodejní cenu maximalizovat.

Kdo se směje naposled…

Ačkoliv se zdá tato manipulace ze strany realitních kanceláří neuvěřitelná, je poměrně běžnou praxí. V inzerátu se často objeví lákavá cena, která přitáhne pozornost zájemců. Když pak zájemci přijedou na prohlídku, je jim oznámeno, že „si majitel vybere zájemce podle svých kritérií“, což zde často znamená jediné: kdo nabídne víc, získá nemovitost.

Často nemusí k těmto neoficiálním aukcím docházet takhle napřímo. Zájemci chodí na prohlídky nemovitostí jednotlivě a to, že je zde více zájemců, kteří dali lepší nabídku, je jim pouze řečeno, přičemž to může být pravdou i nemusí. Zájemci jsou v takových případech povzbuzeni velkým zájmem ostatních a mají pocit, že se jedná o exkluzivní nemovitost a že se tedy musí rychle rozhodnout, aby jim tato možnost neutekla. V konečném důsledku jsou ochotni za ni zaplatit mnohem více, než měli původně v úmyslu, navíc jsou ochotni se zavázat hned, aby jim dům někdo nevyfoukl. Z těchto ne zcela čistých praktik, a řekněme v některých případech dokonce i manipulací, vychází vítězně jak realitní kancelář, tak prodejce, kteří jsou často dopředu dohodnutí.

Ačkoliv mohou mnohým připadat tyto triky průhledné a nemají na ně větší vliv, bohužel se najde hodně lidí, kteří se nechají strhnout okamžikem a udělají tak rozhodnutí, kterého později litují.

Jaké máte zkušenosti s realitní kanceláří?

Pouze dobré.

Neutrální.

Velmi špatné.

P.S. Řešíte stavbu domu, možnosti větrání a vytápění? Navštivte online stavební veletrh Veleton, který se uskuteční 24. ledna – 2. února 2025. Vstupenku si lze stáhnout ZDARMA již nyní na tomto odkazu (počet vstupenek je limitován). Těšit se můžete na množství inspirace, živých přednášek, konzultací s odborníky i slevové vouchery.

SDÍLET ČLÁNEK

Photocredit: Václav H. (se souhlasem)

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy