Škoda Auto oznámila hospodářské výsledky za rok 2024: „Nejlepší rok v historii společnosti“

Zatímco ostatní automobilky ve Volkswagen Group se potýkají s těžkostmi, Škodovka zažívá zlaté časy. Loňský rok byl pro ni rekordně úspěšný. Provozní zisk narostl o 30 %, tržby dosáhly rekordních 27,8 miliardy eur, prodeje stoupaly po celém světě a daří se jí dokonce i s elektromobily.
Rok 2024 se stal pro Škoda Auto Group „nejlepším rokem v historii“, uvedl její šéf Klaus Zellmer na videu při dnešní prezentaci hospodaření mladoboleslavské automobilky. Tržby dosáhly rekordních 27,8 miliardy eur, což je nárůst o 4,7 % ve srovnání s předchozím rokem. Provozní zisk narostl o 30 % na 2,3 miliardy. Rentabilita tržeb (podíl zisku z tržeb) se zvýšila na 8,3 %.
Čtěte také:
Zlepšení finančních ukazatelů je podle Škodovky „důsledkem vyššího odbytu, pozitivní skladby prodaných modelů a příznivých kurzových vlivů spolu s důsledným dodržováním úsporného programu […] se zvláštním zřetelem na optimalizaci nákladů.“
„Stabilní finanční situace je klíčem k tomu, abychom si v těchto turbulentních časech udrželi prostor k manévrování,“ uvedl finanční ředitel Škoda Auto Holger Peters.
Značka Škoda byla vloni na evropském kontinentu čtvrtou nejprodávanější značkou s rekordním podílem 5,9 %, uvedl Martin Jahn, šéf prodeje a marketingu. Oproti roku 2023 si tak automobilka polepšila o celé tři příčky. Na klíčovém německém trhu rostla Škodovka vloni o 19 %.
Celkově český výrobce automobilů prodal zákazníkům po celém světě 926 600 vozů, což je meziroční nárůst o 6,9 %. Nejoblíbenějším modelem zůstává Octavia. Elektromobilů bylo prodáno 80 tisíc.
Podle Zellmera je klíčovou strategií podniku naslouchat zákazníkům a nabízet jim „svobodu volby pohonných jednotek – od vysoce účinných spalovacích motorů přes mild hybridy a plug-in hybridy až po stále rostoucí nabídku čistě elektrických modelů.“
Andreas Dick, šéf výroby a logistiky, oznámil, že v loňském roce byl překonán milník 50 milionů vyrobených motorů a také vyrobení miliontého bateriového systému. Na videu vysvětluje, že v montážní hale se vedle sebe vyrábějí motory i bateriové systémy. „Tato výroba je ukázkou naší transformace a dokazuje naši flexibilitu i schopnost vyhovět potřebám všech zákazníků, ať už preferují spalovací motory, nebo elektromobily,“ prohlásil Dick.
Za několik týdnů má automobilka otevírat závod ve Vietnamu. V Indii se pak soustředí na nový model SUV Kylaq, kterého chce v této zemi do roku 2026 prodat 100 tisíc vozů.
Škoda má nyní celkem 12 modelových řad a „nejmladší a nejširší produktové portfolio ve své historii“, uvedl Johannes Neft, který má ve společnosti na starosti technický vývoj.
Letos, kdy společnosti oslaví 130 let od svého založení, chce korporace pokračovat ve svých úspěších. „Máme potenciál stát se jednou z nejúspěšnějších masových značek v automobilovém průmyslu,“ řekl šéf automobilky Zellmer.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy