Uzavírka mostu v Habrech začne za necelý týden. Kamiony musejí přes Chrudim
O plánované uzavírce a opravě nového mostu již Deník informoval v tomto článku. Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvedlo přesný termín začátku uzavírky. „Celkovou výměnu mostu na silnici I/38 v Habrech zahajujeme v pondělí 12. května. Stavební akci máme naplánovánu na pět měsíců a provázet ji bude úplná uzavírka,“ varoval řidiče mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Jde o most nad Sázavskou ulicí, přes který vede vytížená silnice s tranzitní dopravou na Čáslav a Kolín. „Podle posledního sčítání dopravy projede po mostě v průměru devět tisíc vozidel denně, z toho třetinu tvoří nákladní doprava a kamiony,“ pokračoval Veselý.

Radost tedy zřejmě nebudou mít tisíce řidičů, kteří musejí na objízdné trasy. Řidiči osobních aut mají podle ŘSD směřovat z Havlíčkova Brodu na Chotěboř a Golčův Jeníkov. Na trase je však čeká ještě jedna uzavírka, a to na průjezdu Rozsochatcem. Ten je zavřený kvůli opravě do konce května. Místo tak musí řidiči buď opět objet, nebo mají možnost z Havlíčkova Brodu vyrazit směr Česká Bělá, Chotěboř a Golčův Jeníkov.
Průjezd osobních aut přes Habry není možný kvůli uzavírce, která začala v pondělí 5. května. Deník o ní informoval v tomto článku.
Řidiči kamionů na tom budou ale ještě hůř. Najedou po objízdné trase téměř sto kilometrů navíc. Musejí z Havlíčkova Brodu na Ždírec nad Doubravou, Chrudim a Čáslav.
Stavba nového mostu v Habrech souvisí s dostavbou Jaderné elektrárny Dukovany, stávající most by neunesl těžké komponenty, které se místem budou přepravovat. „Most pochází z roku 1982 a před 17 lety byl naposledy opraven. Jeho normální zatížitelnost je 34 tun, výjimečná 240 tun. Zvažovaná nákladní souprava však může být až třikrát těžší. Z toho důvodu bylo rozhodnuto o přestavbě mostu,“ vysvětlil Jiří Veselý.
Objízdné trasy:
- pro vozidla do 12 tun obousměrně: I/38 – Havlíčkův Brod – II344 – Chotěboř – II/345 – Golčův Jeníkov – I/38
- pro vozidla nad 12 tun obousměrně: I/38 – Havlíčkův Brod – I/34 – Ždírec nad Doubravou – I/37 – Chrudim – I/17 – I/38 Čáslav Zdroj: ŘSD
Nový most na I/38 plánuje ŘSD otevřít pro veškerou dopravu v říjnu. „Nový most bude mít nosnost až 900 tun a životnost až 100 let,“ doplnil mluvčí ŘSD. Most postaví firma Strabag za částku necelých osmačtyřicet milionů korun bez daně.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy