Velkou cenu filmového festivalu Ekofilm získal francouzský snímek Low-Tech
Zdroj | MŽP/Ekofilm
Velkou cenu festivalu filmů o životním prostředí Ekofilm získal francouzský snímek Low-Tech. Cena prezidenta festivalu míří do Španělska za dokument Obětované území. Bodovali také filmaři z Austrálie, Německa a Kanady. Výsledky 50. ročníku festivalu, který se od 1. do 6. října koná v Brně, poskytl jeho mluvčí Martin Gillár. Festivalová Grand prix je zároveň Cenou ministra životního prostředí. Snímek Low-Tech na osobním příběhu ukazuje návrat člověka k soběstačnosti tak, aby nebyl zcela závislý na pokročilých technologiích.
„Proč vyhazovat nefunkční tiskárnu, když ji lze jednoduše opravit a znovu používat? Je nutné kupovat stále nové věci, když můžeme ty staré recyklovat? Jak bydlet a respektovat přitom přírodu? Film tak otvírá otázky, které jsou a budou velmi aktuální pro každého z nás,” uvedl ministr Petr Hladík (KDU-ČSL).
Zdroj | MŽP/Ekofilm
Dokument Obětované území, který získal Cenu prezidenta festivalu, se zaměřuje na těžbu ropy v ekvádorské Amazonii. Zdůrazňuje důležitost ochrany práv a kultury původních obyvatel. „Tvůrci dokázali přiblížit složité ekologické a sociální otázky širokému publiku v optimální délce, takže příběh neztratil na odbornosti ani naléhavosti,“ řekl porotce Jan Svatoš.
V kategorii Krásy přírody zvítězil australský snímek Po dešti. Nabízí pohled do málo prozkoumaného světa hub. Kategorii Vize přírody ovládl německý snímek Špinavé obchody – Lov odpadkové mafie věnovaný podezřelým přeshraničním transakcím s odpadem. V kategorii Ve zkratce zvítězil kanadský snímek Nittaituq o dopadech tání ledovců.
„Letošní ročník Ekofilmu přinesl mimořádně silnou konkurenci a vítězné snímky určitě patří k současné špičce environmentální kinematografie. Tyto filmy nejen informují o klíčových ekologických tématech, ale také inspirují k akci a změně přístupu k našemu životnímu prostředí,“ uvedl prezident festivalu Ladislav Miko.
reklama
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy