Po Habrech se zavírá kvůli mostu i průjezd Jeníkovem. Neprojdou ani chodci
Jak řekl Deníku starosta Golčova Jeníkova Jiří Brož, jedná se o krajskou investici, na které se Jeníkov nijak nepodílí. „Most nebyl v havarijním stavu, ale důkladné opravy potřeboval. Už dlouho,“ upřesnil starosta.
Pro řidiče mířící do Golčova Jeníkova to ovšem znamená nepříjemnou komplikaci. Ulice 5. května je vstupní branou do centra města, most leží prakticky na začátku vjezdu do Jeníkova ve směru od Havlíčkova Brodu. „Objízdná trasa měří necelých deset kilometrů, vede po obchvatu na silnici první třídy 38 ve směru na Stupárovice. Objížďka platí i pro autobusy, ale tam je trasa kratší. Pro místní to zas taková komplikace není, protože město znají a dokážou využít zkratky,“ poznamenal starosta.

Most je po dobu rekonstrukce zavřený i pro chodce. Starosti dělá rekonstrukce mostu podle Brože snad jen jeníkovským hasičům kvůli parkování zásahových vozidel, ale hasiči mohou auta v případě potřeby přeparkovat. Rekonstrukce mostu skončí 31. října.
V současné době je to podle řidičů na trase od Havlíčkova Brodu a Habrů další nepříjemné překvapení. Na silnici první třídy 38 i letos pokračuje velká oprava vozovky na trase Skuhrov a Kámen. Začala už loni, investor je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Na silnici je kyvadlový provoz, v koloně čekají řidiči desítky minut. Habry jsou neprůjezdné, protože tam začala stavba kanalizace. V Habrech na silnici první třídy navíc pokračuje náročná stavba nového mostu, ten starý nechalo ŘSD zbourat.

Golčův Jeníkov je dalším kritickým bodem na seznamu. Navíc ani někteří řidiči netušili, že na vjezdu do Jeníkova nějaký most vůbec je. „Silnice od Brodu na Čáslav přes Habry je letos snad prokletá. Jedna uzavírka za druhou, samý semafor. Desítky kilometrů navíc. Teď se ještě zavře Jeníkov. Kdo může, měl by se téhle silnici vyhnout obloukem,“ povzdechl si řidič dodávky Milan Velíšek z Havlíčkova Brodu. Podle starosty Brože jeníkovský most není opravdu vidět na první pohled. Skrývá se v silnici, kolem je zástavba a zeleň.
Rekonstrukci mostu v Jeníkově financuje Krajská správa a údržba silnic Vysočiny. Investice čítají jedenáct milionů korun, práce provádí firma z Čáslavi. Předání staveniště a bourání starého mostu začíná 30. června, práce skončí 31. října.

Jak řekl Deníku technicko správní náměstek Tomáš Mátl, problémem mostu bylo nejen stáří, ale hlavně nízká nosnost. Starý most už moderní dopravní zátěži nevyhovoval. „Ulice 5. května v Jeníkově slouží v některých případech jako objízdná trasa. Proto je třeba, aby most dokázal snášet plnou zátěž i v podobě těžkých naložených kamionů,“ vysvětlil.
Dělníci starý most na ulici 5. května celý zbourají. Místo starého mostu, kde odborníci našli dokonce dvě rozdílné konstrukce, klenbu a desku, bude most nový rámový s mnohem větší nosností.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy